Min pension

minpension.se – här finns hela din ålderspension och här gör du dina pensionsprognoser.

• minPension är en webbplats för alla som har tjänat in till pension i Sverige.
  • minPension är ett samarbete mellan staten och pensionsbolagen.
  • Det är gratis att använda minPension.

För att du ska kunna se dina pensioner behöver du registrera dig och logga in. Det gör du med hjälp av BankID eller Mobilt BankID. På denna sida förklarar minpension hur du ska göra. Om du har frågor hjälper vi dig vidare.

Pensionsportalen

På pensionsportalen minpension.se kan du som har tjänat in till pension i Sverige logga in och se hela din pension och göra pensionsprognoser. Verksamheten drivs och finansieras till hälften av staten, till hälften av pensionsbolagen, 29 pensionsbolag är idag anslutna. Det gör sidan till en neutral och oberoende webbportal som är kostnadsfri för dig som användare.

Tips:

• Börja med att gå igenom helheten och bestäm dig sedan för en pensionsplan, när du önskar ditt pensionsläge och under hur lång tid du vill ha din pension utbetald.
  • Fundera även hur du vill göra med eventuella efterlevandeskydd och gör dom förändringar som isf är aktuella.
  • Beställ pensionsskolans pensionskoll så får du förståelse och en optimal pensionsplanering.
  • Börja med vår nya pensionskoll/pensionsmaximering – skanna av QR-koden på första sidan eller gå till pensionsmaximering, fem enkla frågor och därefter bokar du vår kostnadsfria och klargörande tjänst för att få vetskap om vilken av mina tjänster som passar dig allra bäst.