Mina tjänster

Din Pension, Vår Expertis

På Pensionsskolan är vi fast beslutna att ge dig de verktyg och kunskaper som behövs för att du ska kunna ta kontroll över din ekonomiska framtid. Vår ”trestegsraket” är utformad för att ge dig en holistisk syn på din pension och maximera dina förmåner – mer än du kan ana.

Steg 1:

Klargörande samtal

Din grund för framtiden

Börja din pensionsresa med gratis konsultation – ett kostnadsfritt 15-minuters klargörande samtal. Här lägger vi grunden för din Pensionsplanering. Vi går igenom dina förutsättningar, lär känna varandra, och du förstår hur våra tjänster kan hjälpa dig att bygga en stark ekonomisk framtid – troligen för mer en tredje del av ditt liv.

GRATIS

Dialog: 15 min

Steg 2:

Grundläggande pensionskoll

Upplysning och insikt

Visst vill du veta hur din pensionssituation ser ut idag?
Vår Grundläggande Pensionskoll ger dig en detaljerad överblick. Få ”second opinion” på dina pensionsval och leverantörer, men kanske framför allt dina valcentraler och hur mycket du idag betalar i förvaltningsavgifter.

Denna session under ca 30 minuter ger dig de nödvändiga insikterna för att förstå ditt nuvarande läge och vilka frågor du bör ställa för ett rikare liv.

950:-

Pensionskoll: 0,5 tim

Steg 3:

Pensionsmaximering

Framtiden i dina händer

Här får du din pensionsstrategi för hur just du ska ta framtiden i dina händer. Med vår Pensionsmaximering kan du förvänta dig en betydande ökning av din månadspension. Alla pensionsdelar kan påverkas och från varje får du ett ökat pensionskapital under tid.

Denna omfattande tjänst ger dig inte bara en smart pensionsplan, utan inkluderar även 90 dagar av fri konsultation. Genom att arbeta tillsammans, säkerställer vi att din pensionsplan är optimal för dina unika behov och mål fortlöpande månad för månad.

3 800:-

Pensionsutbetalningar

Är alla dina pensionsavtal rätt placerade inför utbetalningsdagen? Med vår kunskap och vägledning kan du se till att de blir det.

Denna tjänst riktar sig exklusivt till dig som genomfört en komplett pensionsutredning.

1 995:-

Pensionsutbetalningsservice

Denna tjänst är ”allt i ett” den bästa av alla världar. Pensionskoll, Pensionsmaximering, Pensionsutbetalningsservice.

Allt dokmenteras och dokumention skickas ut till dig efter denna kompletta genomgång.

4 900:-

Pensionscoach timarvode – privat konsultation

Denna tjänst gäller dig som vill köpa erfaren pensionscoach till timdebitering.

Allt inom pensionsområdet.

1 900:-

per timme

Pensionscoach timarvode – företagare konsultation

Priset gäller exklusive moms per påbörjad timme och gäller allt inom pensionsormådet för företagare.

3 000:-

per timme

Övriga kurser som erbjuds

Pensionsutbildningar, HR

Pensionsutbildningar, Management

Pensionsutbildningar, < 10 anställda

Pensionsutbildningar, 10 < 100 anställda

Pensionsutbildningar, 100 < anställda

Offereras

Kontakta oss för mer info

WEBBUTBILDNING:

För dig som vill få koll på den grundläggande pensionen och hur du kan optimera den. I samarbete med Diploma utbildning.

Uppspelningstid 1 timme och 6 minuter | Motsvarar ½ dag lärarledd pensionsutbildning

WEBBUTBILDNING:

Tjänstepension i praktiken – allt du behöver veta för att optimera din tjänstepension. I samarbete med Diploma utbildning.

Uppspelningstid 1 timme och 7 minuter | Motsvarar ½ dag lärarledd utbildning

WEBBUTBILDNING:

Arbetsgivareprogammet vänder sig i första hand till HR och du som behöver förkovra din pensionskunskap för din räkning och andras.

Uppspelningstid 1 timme och 20 minuter | Motsvarar ½ dag lärarledd utbildning