Arbetsgivare

PENSIONSSKOLAN vänder sig till landets arbetsgivare. Till er vill Pensionsskolan erbjuda inspirationsutbildning både för företaget och de anställda.

Ett unikt koncept!

Inskolning på arbetsplatsen för alla nyanställda om pensionsvillkoren. En utskolning när arbetslivet möter pensionärsliv. Varför inte börja och avsluta med denna hållbara kunskap för anställda. En skattefri förmån och dina medarbetare får en inskolning på arbetsplatsen i vilka villkor som gäller och hur dom bäst kan optimera den pensionsplan som gäller. Likaså i samband med att anställda går från arbetsliv till pensionärsliv. Våra inspirationsutbildningar finns i olika nivåer, men utgår från grundkursen; Tjänstepension i praktiken – allt arbetsgivaren behöver veta om pensioner och trygghetslösningar kopplat till arbetsgivaravgifter och kollektivavtal. Pensionslösningar kan vara en fördel vid rekrytering, utveckling och omställning av personal. Vi kan bl a hjälpa er bygga upp konkurrenskraftiga och fördelaktiga policys för att bli attraktivare arbetsgivare och se till att era anställda har den kunskap de behöver för att känna sig trygga med sin pension.

Våra tjänster

Vi kan erbjuda en rad olika tjänster, de kan avropas en och en eller så väljer ni något av våra utbildningspaket. Om ni vill veta mer om våra tjänster och utbildningar, så ta kontakt med oss för att få veta mer direkt av oss eller för att få ett lösenord så ni kan komma åt våra skyddade sidor. När ni fått ert lösenord kan ni läsa vidare om våra utbildningar och utbildningspaket samt om våra tjänster.

Vill du veta mer? Kontakta oss direkt för mer information, bokning eller offert!

Offertskräddarsys och lämnas på förfrågan. Välkommen med din intresseanmälan.